Sunday, June 30, 2013

Pegang pada janjimu

Masih ingatkah, suatu masa dulu, kau pernah berjanji pada-Nya;

"kali ni, ya, kali ni, kalau apa yang aku minta pada tuhan benar-benar terjadi, aku akan percaya pada Tuhan!"

"kali ni, ya, kali ni, kalau Allah kabulkan permintaan aku, aku akan tutup aurat. Wallahi!"

"kali ni, ya, kali ni, kalau Allah bagi apa yang aku doa pada-Nya, aku akan berubah, aku akan jadi baik!"

"kali ni, kalau Allah betul-betul kabulkan, aku akan bersungguh-sungguh dalam dakwah"

Masih ingatkah janji-janji yang pernah kau lontarkan suatu ketika dulu? Di mana janji-janjimu itu? Ke mana semua semangatmu yang hangus terbakar? Ke mana semuanya?

Saat Allah memberimu nikmat, sekaligus kau lupakan Dia. Sekelip mata, seolah-olah kau tak pernah mengenali-Nya lagi. Seolah-olah kau lupa suatu masa dahulu, kau pernah berjanji pada-Nya.

Jangan kau kira Allah itu lupa. Jangan kau kira Allah itu seperti manusia, lalai terhadap janji.

Allah tak pernah melupakan janji-janjimu itu.

Allah tak kan pernah mati.

Sahabat, masih ada waktu untuk kau tebus segala janji-janjimu kepada-Nya. Yakinlah, bahawa kau mampu lakukannya.


Sahabatmu yang sangat ambil berat dalam diam,
-kartinikassim-


No comments: